Opis forum
Użytkownik
bardzo bym prosiła... jeżeli macie jakiekolwiek materialy na PR w formie elektronicznej przeslijcie mi cokolwiek. ja juz zaczynam watpic czy ten skrypt mam dobry to jego tez poprosze na ewasypulska@hotmail.com z gory dziekuje. to chyba bedzie najbardziej wyryty przeze mnie przedmiot:)
Offline
Użytkownik
W ogloszeniach jest napisane, ze jutro nie ma wykladu - to nie ma w ogole
Offline
Użytkownik
Ewa następnym razem pytaj odrazu Witka, on ma stronę idiksu ustawioną jako startową
Offline
Użytkownik
<lol>
Offline
Użytkownik
Ty masz pudelka ;]
Offline
Sprawa wygląda tak: o ile osoba, z którą mamy pisać to Magda K. (nie mylić z Józefem K. ) - to dr Flis z nią umawiał się na 24 marca, czyli na wtorek... Zostawiamy tak jak jest w mailu, czy chcemy się upewnić jeszcze czy to na pewno piątek? Bo może pisze ktoś jeszcze, ale nie wiem kto
Offline
Użytkownik
Ja definitywnie wolę, żeby to był 27 jak coś. Nie wiem jak zejdę z 15 błędów do poniżej 5 (w całym teście?...) ale on chyba zwariował.
Nie zrozumcie źle, zajebiście ze nam dal ten termin ale te wymagania...Zastanawiam się czy jest wogole ktos kto W CALYM tescie mial mniej niz 5 bledow.
Ostatnio edytowany przez RastaDredKillah666:) (2009-03-17 09:26:55)
Offline
Użytkownik
Szara czesc nie ma teraz zadnego znaczenia skoro wszystko musi byc dobrze i tak...
Ja we wtorek poprawiam ocene na 5 z komwizu.
Ostatnio edytowany przez RastaDredKillah666:) (2009-03-17 14:36:34)
Offline
Użytkownik
ja szczerze mowiac tez wolalabym 27.... ok dajcie znac jak bedzie cos wiadomo
Offline
cóż chciałam upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, ale nie zawsze się da, zresztą tu nie chodzi o to, co wolimy, tylko o to jak jest, bo też jaja będą jak mu chodziło o 24...
a wiadomo, że on jest raczej zajętym człowiekiem i może się okazać, że tak będzie akurat z 27. Mi się wydaje, że jaka to by nie była data to dobrze byłoby to po prostu wyklarować...
Offline
Użytkownik
Dostałam zdjęcie swojego testu od Flisa, więc dla przypomnienia wysyłam odpowiedzi na pytania, które się tam znalazły (oprócz pytania "elementy przekazu przed i w trakcie kryzysu bo nie wiem co tam dokładnie ma być). Jesli pamietacie jakies jeszcze pytania to piszcie.
Motywy podziału odbiorców
optymalizacja wykorzystania zasobów
W jakim stopniu możemy liczyć na reakcję poszczególnych grup społeczności?
zróżnicowanie treści przekazu
Które z tych grup mogą otrzymać te same informacje, a które wymagają informacji odrębnych?
„Wąskie gardło komunikatora”: Dlaczego odbiorcy dotąd nie wiedzą/sądzą/robią tego, o co nam chodzi?
Źródła wiedzy
Jaką drogą odbiorcy zwykle uzyskują informacje?
Jakie czynności zawodowe, zajęcia domowe czy sposoby spędzania wolnego czasu mogą być okazją dotarcia do odbiorców?
Wizualizacja w trakcie konferencji prasowej:
ułatwienie koncentracji słuchaczy
możliwość wzbogacenia relacji prasowej i TV
Przekazy budujące wiarygodność, niewypowiedziane otwarcie (wynikające natomiast z zachowania i innych przekazów):
Nie próbujemy sprawy zbagatelizować
Wypowiedź osoby o możliwie najwyższej randze to sygnał, że instytucja traktuje sprawę poważnie. Rzecznik prasowy nie nadaje się do osobistego przekazywania informacji w sytuacjach kryzysowych – jest „z urzędu” podejrzewany o nieszczerość.. Szczegółowe złe wieści, w tym szczegóły techniczne, powinni przekazywać specjaliści, bezpośrednio odpowiedzialni za radzenie sobie z sytuacją.
Nie mamy nic do ukrycia.
Jakakolwiek odmowa informacji, jeśli już musi się zdarzyć, nie może obejść się bez uzasadnienia. Najpierw uzasadnienie „ludzkie”, potem dopiero prawne. Udzielanie informacji przez kilka z zaangażowanych osób wymaga najwyższej koordynacji – nieporozumienia są zawsze interpretowane jako mataczenie.
Taka sytuacja nie jest w naszej instytucji regułą.
Kiedy ostatnio miało miejsce podobne wydarzenie
Przekazy otwarte (mogące jednak budzić podejrzenia, że służą jedynie odciąganiu uwagi):
Przebieg zdarzenia
Obrazowy opis. Relacje świadków. Straty: konkretnych osób, na rzecz dobra wspólnego, na szkodę własną.
Reakcja było natychmiastowa a przeciwdziałanie skuteczne.
W jaki sposób informacja o wydarzeniu dotarła do osób odpowiedzialnych? Kto podejmował w tej sprawie decyzje? Czy szkody mogły być większe?
Zrobiono wszystko, aby tej sytuacji uniknąć.
Jakie są procedury zabezpieczeń przed podobnymi wypadkami? Dlaczego nie zadziałały?
Wyciągnęliśmy wszystkie możliwe wnioski na przyszłość.
Jak w przyszłości będą wyglądać zabezpieczenie przed podobnymi sytuacjami? Co będzie zmienione w bieżącym funkcjonowaniu instytucji? Czy reakcja na podobne wydarzenia będzie w przyszłości wyglądać inaczej?
Wszyscy poszkodowani otrzymają zadośćuczynienie.
Kto, kiedy i w jakiej formie otrzyma rekompensatę poniesionych szkód?
Winni zostali ukarani.
Przełożeni ponoszą odpowiedzialność za błędy podwładnych. Relacje winni-instytucja: - akceptacja kary, - konfrontacja, - uruchomienie procedury, - odpowiedzialność instytucji.
Dobór i uporządkowanie argumentów
sprawdzenie oczywistości
wpasowanie we własne cele
wpasowanie w motywacje odbiorcy
unikanie sprzeczności
Własne media
strona www
newsletter
gazetka, biuletyn
jednodniówka
HARMONOGRAM
Początek kampanii
Pobudzanie aktywności partnerów, stopniowa budowa poparcia i zainteresowania
Moment kulminacyjny
Zakończenie kampanii
Podziękowania dla partnerów
MOŻLIWE STRATY wynikające ze współpracy z partnerami
spowolnienie prac w razie konieczności łagodzenia napięć
pogorszenie stosunków w wypadku nadmiernych oczekiwań partnerów
pobudzenie do kontrakcji w przypadku braku porozumienia
uzależnienie się od reputacji partnera
MEDIALNOŚĆ imprezy publicznej
zaangażowanie: wzmianka – omówienie - ekscytacja
czas: zapowiedź – sprawozdanie
ROZWÓJ NARZĘDZI
Zestawienie faktów, świadectw i dowodów uznania
Konstrukcja kluczowych przekazów i przetestowanie ich w grupach fokusowych
Zestaw standardowych pytań i odpowiedzi
Plan obsługi mediów
Wybór uczestników wystąpień publicznych
Trening wypowiedzi publicznych i medialnych
Zebranie i opracowanie „historii interesujących ludzi"
Interesujące czynniki wizualne
Opracowanie materiałów pisanych
Wizualizacja i opracowanie graficzne
Teoria motywacji Herzberga:
czynniki higieny:
warunki pracy
płaca
relacje międzyludzkie
stałość pracy
działania administracyjne
czynniki motywujące:
osiągnięcia
uznanie przełożonych
odpowiedzialność
praca sama w sobie
możliwość awansu i rozwoju
Sprostowanie powinno być napisane z punktu widzenia troski o dziennikarza(ja tak mialam i mi uznal a w skrypcie jest:to by gazeta przekazywała prawdziwe informacje).
Poszczególne rodzaje otoczenia instytucji:
otoczenie rynkowe
otoczenie wewnętrzne
otoczenie ograniczające
otoczenie opiniotwórcze
Przykłady PR operacyjnego.
Ostatnio edytowany przez RastaDredKillah666:) (2009-03-26 15:23:01)
Offline
Monika miałam tą samą grupę...więc jedyne co mogę dodać, to że pytanie o przekazy brzmiało - jakie przekazy powinny być "przed" sytuacją kryzysową i jakie "po", zatem czy ktoś jest na tyle rozgarnięty i umie mi powiedzieć które to przed, które po - bo dla mnie jakoś to są wszystkie te przekazy "w trakcie"... help?????
Offline